Helpdesk +32 (0)56 41 11 11
  gesloten , bereikbaar vanaf 09h00
Bel me terug

Vragen?

Boeken

  • + - Hoe boek ik online?

    Dit is een overzicht van hoe men te werk moet gaan om online te boeken. 

    U kiest eerst het land en de bestemming die u wenst.

    Het online boekingsysteem kan op 2 manieren worden gestart:

    1.u klikt op de knop 'Boek online' in de hoofding van de bestemming.
    2. of u gaat naar de 'Prijs' pagina door op het desbetreffende tabblad te klikken in de hoofding van de bestemming en u klikt op één van de links 'Online Boeken' op de verschenen pagina.

    Het online boekingsformulier is gespreid over 3 stappen:

    Stap 1:

    • Wanneer u via manier 1 boekt (zie boven) dient u uw hotel, reisduur en vertrekdatum zelf te kiezen. Bij manier 2 worden deze drie items automatisch ingevuld door het systeem.
    • Type pension:
      • Of u kiest een pensionregeling die voor iedere deelnemer van de reis zal gelden
      • Of u kiest 'pension per persoon aanpassen' om voor ieder apart een pensionregeling te kiezen. (zie stap 2) (Niet bij alle bestemmingen beschikbaar)
    • Aantal personen: Het aantal volwassenen en kinderen die aan deze reis zullen deelnemen.
    • Aantal kamers: Afhankelijk van het aantal volwassenen en kinderen vult u hier het aantal één- of tweepersoonskamers in.
    • Klik nu op 'Verder' om door te gaan naar stap 2.

    Stap 2:

    • U vult de persoonlijke gegevens in van de hoofdpersoon (Velden met een ster (*) zijn verplicht in te vullen)
    • Indien 'pension per persoon aanpassen' werd gekozen in stap 1 kiest u ook het type pension voor de hoofdpersoon en eventuele medereizigers.
    • Optioneel kunt u ook de naam en adresgegevens invullen van de volwassen medereizigers. (gebruik de knop 'zelfde adres' om hetzelfde adres van de hoofdpersoon te gebruiken)
    • Indien er kinderen meereizen vult u de geboortedatum in van elk kind. (verplicht in te vullen)
    • Afhankelijk van de bestemming kunnen op deze pagina de eventuele opties voor de kamers worden aangevinkt.
    • Klik op 'Verder'.

    Stap 3:

    • Indien gewenst kiest u een verzekering.
    • Kies uw opstappplaats (indien gewenst)
    • Komt u met de wagen naar Herman & Vandamme, dan kunt u een plaats reserveren op onze parking. (facultatief)
    • Geef vervolgens het nummer en de periode in waar en wanneer u het best bereikaar bent, alsook eventuele bijkomende opmerkingen. (facultatief)
    • Indien gekend kunt u uw klantnummer invullen. (facultatief)
    • Tenslotte kunt u ons ook laten weten of u een cataloog via de post en/of onze e-mail nieuwsbrief wenst te ontvangen.
    • Klik op 'Versturen' om te eindigen.

    Ziezo, u hebt uw online boeking verstuurd. U krijgt nog een bevestiging via e-mail met een overzicht van uw boeking en alle gemaakte keuzes.
    Veel reisplezier !!!

  • + - Hoe kan ik zien of er nog plaats is voor een bepaalde bestemming?

    Wanneer men surft naar een bepaalde bestemming in onze site en vervolgens klikt op het tabblad PRIJS, kan men aan de hand van de link ONLINE BOEKEN zien of er nog plaats is.

    Deze link wordt namelijk vervangen door de VOLZET melding wanneer geen plaats meer voorzien is en kan er bijgevolg niet meer online geboekt worden.

  • + - Wat betekent boeking 'op aanvraag'?

    Voor bepaalde hotels en/of late boekingen kunnen wij de kamers soms niet meteen bevestigen.

    Dan maken wij uw boeking ‘op aanvraag’. Dat wil zeggen dat wij een bevestiging moeten ontvangen van de hotelier.

    Na reservatie sturen wij de aanvraag automatisch naar het hotel. Bij positief antwoord bevestigen wij uw bestelbon.

    Bij negatief antwoord zorgen wij voor een aantal alternatieven, kan u hiermee niet akkoord gaan dan kan u kosteloos annuleren.

  • + - Hoe worden mijn zitplaatsen bepaalt wanneer ik online reserveer?

    Wanneer U online reserveert worden de plaatsen ook door ons reservatie systeem bepaalt. U kan uiteraard wel kiezen tussen Royal Class plaatsen of luxe 4 sterren zetels. Verder kunt U ook een voorkeur doorgeven en het systeem houdt daar rekening mee in de mate van het mogelijke. Het is helaas niet meer mogelijk om achteraf nog de zitplaatsen te gaan wijzigen.

Praktisch

  • + - Mag ik mijn hond meenemen op reis?

    Uw schoothondje (GEEN rotweiler of Deense dog) mag in principe altijd mee op de bus. Of ze de hond toelaten in het hotel varieert per hotel. In Spanje bvb laten ze het bijna nooit toe. Andere landen dan weer wel.

    We raden u aan ons hierover te contacteren per telefoon of via info@hervan.be Wij kunnen dit dan navragen bij het desbetreffende hotel.

  • + - Hoeveel bagage mag ik meenemen?

    1 standaard reiskoffer (80 x 60 cm & max. 25 kg) en een kleine handbagage per persoon zijn toegelaten.
    De bagagevoorschriften zin van toepassing voor zowel kinderen, als volwassenen.

    Fietsen, scooters of andere grote stukken bagage kunnen niet meegenomen worden.

    Het is onmogelijk om meerdere of grotere stukken bagage mee te nemen, omwille van de beperkte bagageruimte.
    Ook het gewicht van uw bagage kan worden gecontroleerd. Te zware bagage kan ook geweigerd worden.

    Ook op de terugreis zijn deze afspraken van toepassing. Wij vragen dan ook met aandrang hier rekening mee te houden.

    Zorg er ook voor dat u een Herman & Vandamme label aan uw bagage hangt!

  • + - Welke identiteitspapieren heb ik nodig?

    Voor alle reizen moet u in het bezit zijn van een geldige identiteitskaart, geldig tot 6 maanden na retour.

    Ook voor kinderen jonger dan 12 jaar, is een kids-ID verplicht. Minderjarigen die zonder ouder of voogd het land verlaten hebben een toelating nodig met een stempel van de stad of gemeente waar hij of zij woont.

    Bij bepaalde bestemmingen (Groot-Brittannië en Kroatië) moet je rekening houden met strenge grenscontroles. Wanneer je niet in het bezit bent van een geldig identiteitsbewijs aan de grens, zal men je de toegang tot het land weigeren. De terugreis is dan voor eigen rekening.

    Niet-Europeanen raden wij aan om contact op te nemen de bevoegde ambassade.

  • + - Krijg ik nog andere papieren toegestuurd?

    Naast uw bestelbon heeft U op dag van vertrek geen andere papieren nodig. Voor reizen naar Spanje krijgt U bij het opstappen van de autocar nog een hotelvoucher van onze chauffeur. Voor andere reizen wordt dit bijgehouden door de reisbegeleider of gids.

    Om discussies te vermijden is het wel aangeraden om naast uw bestelbon ook uw betaalbewijzen mee te brengen. Wanneer U twijfelt of de betaling hier wel goed toegekomen is kunt U altijd telefonisch contact opnemen en dan kijken wij het onmiddelijk voor U na.

  • + - Ik heb geen bagagelabels gekregen, wat nu?

    Geen paniek, bagagelabels kunnen altijd verkregen worden in de cafetaria op dag van vertrek.

    Let wel, we kunnen maximum 1 bagagestuk per persoon toestaan. Natuurlijk mag U wel altijd een kleine tas meenemen om bij U te houden op de autocar.

  • + - Wat moet ik doen wanneer ik een parkingplaats gereserveerd heb?

    Wanneer U een parkingplaats gereserveerd hebt mag U op dag van vertrek gewoon uw wagen op een vrije plaats zetten. Onze parking zelf is niet genummerd, de nummer die op uw papieren staat is enkel voor ons reservatiesysteem. 
    In onze cafetaria zal uw wagenkaar klaarliggen met uw naam erop, gelieve die aan uw achteruitkijkspiegel te hangen, of op uw dashbord te leggen.

  • + - Ik heb een klacht, wat nu?

    Wij vragen onze klanten altijd bij de reservatie, wanneer zij niet tevreden zijn, hun klachten te melden tijdens de reis. Uw eerste contactpersonen zijn de chauffeur en/of de gids. Kunnen zij U niet helpen, aarzel dan niet om het kantoor te contacteren. Ook buiten de kantooruren zal Herman & Vandamme proberen uw klacht te verhelpen. Wanneer een klacht pas na de reis gemeld wordt, zal deze als ongeldig beschouwd worden.

  • + - Kan ik een bepaalde voorkeur voor mijn kamer doorgeven?

    U kanbij uw reservatie steeds een bepaalde voorkeur opgeven (bv. een bepaald verdiep, kamernummer, ...) Wij geven uw voorkeur altijd door aan het hotel, maar deze kunnen wij helaas nooit bevestigen of garanderen. Klachten hieromtrent kunnen wij dan helaas ook niet behandelen.

  • + - Wie kan ik bereiken in noodgevallen?

    Wij zijn bereikbaar op het nummer 0032 56 41 11 11 en dit van maandag tot vrijdag vanaf 9u. tot 12u. en van 14u. tot 18. en op zaterdagvoormiddag tussen 9u. tot 12u.  Wanneer U echter een noodgeval heeft en dus dringend iemand wenst te spreken buiten de kantooruren kunt U bellen naar dit zelfde nummer, op het antwoordapparaat wordt het noodnummer meegedeeld waar U dan iemand kunt bereiken.

Kinderen

  • + - Mag ik een plooibare kinderwagen meenemen?

    Een plooibare kinderwagen mag meegenomen worden, ter vervanging van de bagage van het kind.

  • + - Heeft mijn kind een kinderzitje nodig op de autocar?

    Kinderen kleiner dan 1,35 meter moeten in een geschikt kinderbeveiligingssysteem meereizen. Wanneer de kinderen groter zijn dan 1,35 meter is een kinderzitje niet meer verplicht en moeten ze de veiligheidsgordel dragen.
    Herman & Vandamme biedt geen kinderzitjes aan. U bent als klant verantwoordelijk om een aagepast kinderzitje te voorzien en te installeren voor uw kind.

  • + - Welke identiteitspapieren heeft mijn kind nodig?

    Voor kinderen jonger dan 12 jaar, is een kids-ID verplicht.

    Kinderen ouder dan 12 jaar moeten een geldige identiteitkaart bij zich hebben.

    Minderjarigen die zonder ouder of voogd het land verlaten hebben een toelating nodig met een stempel van de stad of gemeente waar hij of zijn woont.

    Bestemmingen zoals Groot-Brittannië en Kroatië hebben een strenge grenscontrole. Wie geen (geldige) identiteitskaart bij heeft zal niet toegelaten worden tot het land en bijgevolg op eigen houtje moeten terug keren naar België.

    Wanneer u een bestemming boekt die een internationale reispas vereist, zal dit ook van toepassing zijn op het kind.

    Niet-Europeanen raden wij aan, om contact op te nemen de bevoegde ambassade.

Wijziging, annulering & verzekeringen

  • + - Wat kost een annuleringsverzekering?

    4 % van de totale reissom

  • + - Welk risico loop ik zonder annuleringsverzekering?

    U kan steeds annuleren maar er dient altijd een annuleringskost betaald te worden.

    Dit is afhankelijk van de datum van annulatie:
    ° Tot 56 dagen voor vertrek: € 25,00 per persoon.
    ° Vanaf 56 tot 21 dagen voor vertrek: € 75,00 per persoon
    ° Vanaf 21 dagen tot 3 dagen voor vertrek : € 186,00 per persoon, beperkt tot de totale reissom per persoon.
    ° Voor een annulering de voorlaatste dag of de dag van vertrek: 100% kosten.

  • + - Welke redenen komen in aanmerking voor de annuleringsverzekering?

    ° Ziekte, ongeval, overlijden van de verzekerde of een familielid tot in de 2de graad of van de reisgezel.
    ° Complicaties tijdens de zwangerschap
    ° Intrekken van verlof (met attest)
    ° Aflsuiten van een nieuwe arbeidscontract
    ° Belangrijke schade aan onroerende goederen
    ° Oproep als getuige of jurylid bij een rechtbank
    ° Herkansingsexamen
    ° Adoptie van een kind
    ° Oproep voor een orgaantransplantatie

    Bovenstaande opsomming is slechts een summier overzicht van de algemene verzekeringsvoorwaarden. Voor elke interpretatie van de voorwaarden en waarborgen geldt enkel en alleen de volledige tekst van de algemene verzekeringsvoorwaarden. klik hier voor meer info

  • + - Wat kost een annulering- en bijstandsverzekering?

    € 2,35 per dag per persoon

  • + - Tot wanneer kan ik een annulering- en bijstandsverzekering afsluiten?

    Tot 15 dagen na reservatie, per e-mail, telefoon, fax of in ons kantoor.

  • + - Wat doe ik als ik mijn bijstandsverzekering nodig heb in het buitenland?

    U kan de verzekering 24/24 u. telefonisch contacteren op het nummer +32 3 253 64 15.
    De telefoonkosten voor het contacteren van de alarmcentrale vanuit het buitenland worden volledig terugbetaald.

    Verstrek in elk geval volgende inlichtingen:
    ° Identiteit, leeftijd, woonplaats van de betrokken persoon
    ° Het nummer van uw polis BAS20785
    ° De snelste manier om u te contacteren
    ° Het volledig adres waar men u kan bereiken

    In geval van bijstand aan de verzekerde personen:
    ° Naam, adres en telefoonnummer van de dokter ter plaatse
    ° Aard van de ziekte of letsel
    ° Toegepaste behandeling
    ° naam en adres van de eventueel te verwittigen familieleden

  • + - Hoe kan ik annuleren?

    Wij vragen om zo snel mogelijk een schriftelijke verklaring met een bewijs of attest door te sturen.
    Dit kan per mail, via info@hervan.be of per fax +32 56 40 10 12 of per post (Bruggestraat 517/519 - 8930 Menen)
    Telefonisch kan onmogelijk geannuleerd worden.

  • + - Tot wanneer kan ik annuleren?

    U kan altijd annuleren, maar er zijn altijd kosten aan verbonden.

    Dit is afhankelijk van de datum van annulatie:
    ° Tot 56 dagen voor vertrek: € 25,00 per persoon.
    ° Vanaf 56 tot 21 dagen voor vertrek: € 75,00 per persoon
    ° Vanaf 21 dagen tot 3 dagen voor vertrek : € 186,00 per persoon, beperkt tot de totale reissom per persoon.
    ° Voor een annulering de voorlaatste dag of de dag van vertrek: 100% kosten.

  • + - Welke annuleringskosten moet ik betalen?

    Wanneer u geen annuleringsverzekering afgesloten hebt, dan moet er een annuleringskost betaald worden.

    Dit is afhankelijk van de datum van annulatie:
    ° Tot 56 dagen voor vertrek: € 25,00 per persoon.
    ° Vanaf 56 tot 21 dagen voor vertrek: € 75,00 per persoon
    ° Vanaf 21 dagen tot 3 dagen voor vertrek : € 186,00 per persoon, beperkt tot de totale reissom per persoon.
    ° Voor een annulering de voorlaatste dag of de dag van vertrek: 100% kosten.

Sluiten Bel me terug

Vul uw telefoonnummer in en klik op 'Bel me terug'. Wij bellen u onmiddellijk terug tijdens de openingsuren.